lördag, februari 28

Sotat

Lördag + utgång = sotade ögon. Jepp, så enkel logik är det. Kvällens sminkning är lite lik denna silvergrå, men med skillnaden att den här är ännu mörkare och lite mindre vardagslik. Jag började med att lägga en svart ögonskugga slarvigt på yttre delen av ögonlocket, för att sedan sudda ihop den med en mellangrå skugga. Det verkar som att jag hade kvar lite blått pigment i penseln jag använde, för hela sminkningen skimrar diskret i stålblått – inte helt dumt faktiskt. För mer effekt la jag en eyelinervinge längs med övre franskanten, och ganska mycket svart och grå skugga ihopblandad under ögat. Kajal på inre vattenlinjen och den svarta looken är färdig.

Produkterna som jag använt:
- Ögonskuggsprimern Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Som bas en Paint Pot från MAC i ljusa färgen Bare Study
- Svarta skuggan Velvet Lady från MAC
- Silvergrå skuggan Silver Ring från MAC
- Favoriten, highlighterskuggan Dazzlelight från MAC
- Eyeliner
Smudge Pot i färgen Gray, Stila
- Kajalpenna Long-lasting Eye Pencil, YSL
- Mascaran YSL Faux Cils
- Ögonbrynsskugga Brow Zings från Benefit
- Genomskinlig ögonbrynsfix från H&M

3 kommentarer:

Karin sa...

snyggt mi! <3

Anonym sa...

Skitsnyggt!

Mi sa...

Tack girls! :D