onsdag, april 8

Turkos onsdag

Igår morse när jag sminkade mig kom jag på att det var länge sedan jag använde det mörkturkosa pigmentet Teal, men då var det för sent för att ångra sig – jag hade redan påbörjat en vinröd historia. Idag kom jag däremot ihåg det (trots att jag var sjukt trött när jag vaknade), och la en snabb och enkel sminkning med en ljusturkos skugga på hela locket tillsammans med den mörkturkosa i globlinjen och upp mot ögonbrynet samt under ögat.

Produkterna som jag använt:
- Ögonskuggsprimern Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Paint Pot från MAC, ljusa färgen Bare Study
- Ljusturkos skugga från YSL
- Mörkturkosa pigmentet Teal, MAC
- Favorithighlightern Dazzlelight från MAC
- Mascaran YSL Faux Cils
- Ögonbrynsskugga Brow Zings från Benefit
- Genomskinlig ögonbrynsfix från H&M

Inga kommentarer: