måndag, maj 25

4 × 3

Kommer ni ihåg att jag bad om tips på färger till mina nya MAC-paletter? Well, tipsen haglade inte direkt in men trots det har jag köpt två paletter nu när jag var uppe i Stockholm (fortsätt gärna att tipsa i det här inlägget istället!). Jag flyttade över den cerisa skuggan Post Haste till den färgglada paletten istället, och funderar på om den fjärde skuggan i den ska bli en turkos historia.. Metallicpaletten är en riktig höjdare, däremot har jag lite svårt att komma på den fjärde skuggan.

Mina nu tomma ögonskuggsförpackningar som skuggorna satt i från början är sparade, och ska vid lämpligt tillfälle skickas till Ka i Madrid för att återvinnas enligt MACs “Back to MAC”. Om man lämnar in sex tomma förpackningar får man ett läppglans eller läppstift som tack, och det är ju aldrig fel!

(Uppifrån och ner, palett för palett: Pink Freeze, Girlie, Haux. Satellite Dreams, Parfait Amour, Post Haste. Silver Ring, Dazzlelight, Amber Lights)

8 kommentarer:

Julia sa...

Okej, här är mina förslag

Palett 1: Pink Freeze, Post Haste Satellite Dreams, Seedy Pearl*

Palett 2: Girlie, Haux, Trax*, Shroom*

Palett 3: Parfait Amour, Silver Ring, Deep Truth*, Crystal*

Palett 4: Dazzlelight, Amber Lights, Humid*, Greensmoke*

Julia sa...

Här är en länk till en mycket användbar sida när fantasin tryter. Massor av förslag om hur man kan kombinera ögonskuggor från MAC
http://www.macmakeup.net

Mi sa...

YAY, tack så jättemycket Julia! Jag ska kolla upp dina förslag asap :D

Karin sa...

mina förslaaag:

palett 1: en ljuslila åt ljunghållet med mycket blått i sig

palett 2: en smaragdgrön eller turkos

palett 3: en riktigt mörkt grå eller svart

Mi sa...

Den ljuslila med blått i sig would be Parfait Amour, jag har faktiskt redan flyttat över den! :D Och min smaragdgröna från UD har jag precis depottat och satt i palett 2! *sync*

33 sa...

Kolla bara att de tar emot förpackningar utan "the pan". Tror att vissa har haft problem i vissa butiker i USA när de "depottat".

Kerstin sa...

Jag har ingen bra koll på MAC, men röstar alltid på blått, grönt och turkost =) En riktigt fin mörkblå hos de färgglada, kanske? Och kanske en guldig i metallicpaletten?

Mi sa...

33: ja, jag har också hört det. Däremot verkar det mest vara USA som är gnälliga om det, och om dom nu säger nej så har jag ju inte förlorat något på att prova ändå :)

Kerstin: ja, en turkos vore kul i den färgglada! Det är dessutom en färg som jag inte har någon av sedan innan, mörkblå har jag ju samlat på mig ett gäng av nu ;)