lördag, maj 9

Redo att resa

När jag var i Madrid över helgen och hälsade på Ka hade jag lyxen att få botanisera fritt i hennes urfina badrum, både roligt och praktiskt eftersom jag inte behövde släpa med mig en massa grejer själv! Min egen ansiktskräm hade jag självklart med mig, och min deo och lite smink. Resten, som ansiktstvätt och sköna bodylotions, fick jag låna.

Om man däremot inte ska till en vän över semestern, eller till ett lyxigt hotell med exempelvis Kiehl’s-produkter som complementaries, är miniflaskor av ens favoriter en perfekt lösning. Själv har jag följt Fröken Rosas exempel och klickat hem ett exemplar av Dermalogicas Skin Kit mina favoritprodukter i resvänliga storlekar. Även duschkräm och kroppsprodukter är roligt att ha med i sina favoritutföranden, och jag är mer än sugen på ett kit med L’Occitanes fantastiska Verbena-serie. Mums. Slutligen, eftersom sommaren snart är här, är det aldrig fel med solkräm. Även om man ofta behöver lite större förpackningar så kan ett kit passa bra för den korta semestern. Korres har ett med bland annat ansiktskräm med spf 30 och en kylande efter sol-gel.

4 kommentarer:

Lotta sa...

resestorlekar är så bra. tyvärr finns inte mina hudvårdsprodukter i resestorlek, men jag planerar att gå till Muji i veckan och köpa en del av deras tomma reseförpackningar. titta vad mycket bra dom har!
http://www.ahlens.se/opencms/heminredning/aktuellt_sortiment/index.html?cat=2D0AE8A3-8501-11D8-7AE4-BC133341C132&page=all&sortMode=0

Mi sa...

Ja MUJI är bäst på reseförpackningar! Jag tror att jag ska köpa en av deras flaskor för att göra en egen reseförpackning av min Dermalogica Precleanse - den enda av mina produkter som inte kommer med i travelkittet :)

Lotta sa...

mm det är verkligen jättebra att dom har så mycket. jag var faktiskt där idag och köpte en liten pumpflaska, en liten sprayflaska och en liten tub. till Precleanse kanske en pumpflaska skulle funka bra? den förpackningen den kom i är ju inte så bra tycker jag.

Mi sa...

Ja, en pumpflaska eller en sån där "klämflaska" (lite kilformad) tror jag kan vara bra till just Precleanse :) Håller med om att originalflaskan är lite halvklurig.