torsdag, maj 7

Dagen efter

Det är oftast lättare att piffa till sig inför en partykväll, än att dagen efter dra sig upp ur segheten. För lite sömn sätter sina spår, liksom partajandet i sig. Rödsprängda ögon, ömma fötter, glåmig hy och risigt hår. Vi har inte hittat hemligheten för att vakna utvilade och fräscha, men har ändå en del rutiner. Vad har ni för knep?

El: “Redan på natten, när jag kommer hem, brukar jag försöka förebygga dagen efter-risighet. Party-El gör sitt bästa för att Bakis-El ska känna sig så fräsch som möjligt. Om jag inte är helt slagen så brukar jag ta mig en kopp kamomillte (vilket är både lugnande och bra för magen) och självklart några glas vatten. Jag tvättar av eventuell make-up och använder en nattkräm. Det brukar räcka för att jag ska känna mig hyfsat fräsch, men hjälper föga mot trötthet och huvudvärk. Jag brukar vakna tidigt även om jag varit ute sent, då blir det vitaminer och mer vatten och helst lite frisk luft. Guerlain Midnight Secret är en favorit hos många, den trollar bort puffigheter och man ser faktiskt nästan ut som att man sovit alla sina skönhetstimmar. Ett bra tips om man har något möte eller så dagen efter, annars föredrar jag nästan att se lite sliten ut (så länge jag får gömma mig bakom ett par solglajjor).”

Mi: “Det är sällan jag orkar med några mer avancerade övningar än att tvätta av sminket och på sin höjd hälla i mig en Resorb (vilket kanske också är anledningen till att El oftast är i bättre tillstånd än mig dagen efter..). Det första jag gör dagen efter för att må bättre är en dusch, gärna så kall som möjligt och med uppfriskande duschprodukter. Jag äger ingen kylande ansiktsmask eller uppfriskande kräm, så ofta är duschen det enda botemedlet. Tillsammans med en cola. Är det fint väder kan en stund på balkongen vara en bra idé, även om det är kyligt så brukar det göra susen för en snurrig skalle.”

3 kommentarer:

El sa...

:)Mi, synd att du är borta i helgen, värsta chansen att testa eventuella tips som trillar in ju! hoho

Mi sa...

Åjo, det kan nog tänkas bli ett och annat glas vin dit jag ska också du ;) Hehe.

El sa...

Jaa, men inte tillsammaaaaaaans :'(