onsdag, maj 20

På fluffiga rosa Hong Kong-moln

Tillbaka i verkligheten efter en underbar helg i Hong Kong. Suck. Min packning var lätt som en fjäder – tack alla som gör små, små burkar i reseformat.

(I röran av smått smått bl.a Aveda purifying gel cleanser-lödder, OPI Dulce de Leche lack – fint på tårna för en city-look, Dior base coat – mini mini, REN Apricot Hydrating Hair conditioner, Aromatherapy Associates Shampoo och Body Lotion och Dermalogica Sheer moisture Spf 15)

Även om syftet var att gå på konstmässa och annars romans, romans, romans är det ju ändå nästan en rättighet man har att få gå en liten, liten shoppingrunda när man kommer till en ny storstad (och konstigt nog läste jag en Shopaholic-bok på planet dit...). Så jag kastade mig rakt ut i bassängen bland alla underbara plagg, skor, färger, dofter, pärlor och andra underbara saker och sniffade runt tills jag var yr av lycka. Marc Jacobs och On Pedder – skomärkesparadis – lagerförsäljningar (helt OK enligt min nya avhållsamhets-filosofi – att de sedan båda var helt värdelösa är en annan sak, men jag var helt pirrig av lycka på vägen dit i alla fall.) Så många butiker på så kort tid.

Det slutade ändå precis lagom. Säg hej till mina nya vänner:

1. Jeansjacka 7 For All Mankind, som jag nu har på mig 24-7.
2. Långt pärlhalsband i en perfekt rosa/beige/brun-färg från Chloe Chen.
3. Aveda Dry Remedy moisturising shampoo och Damage Remedy intensive restructurig treatment i jumboflaskor som låg och väntade på en lagerförsäljning (som hårvårdsfreak blir jag lycklig, lycklig, lycklig av ett härligt shampoo och krämig inpackning).
4. Sist, men inte minst mumsigt: mina nya 300-kronorsskor från den helt fantastiska butiken Vickie – massvis av snygga skor som kan beställas med den klack (välj på typ 20 olika) och i den färg (30 att välja mellan) och det skinn – läder, mocka, “orm”, “ponyskin”, “zebra”, “leopard” eller kanske satin – du lustar efter (eller ta med en bild på dina drömskor; de kan kopiera också). Klara på två veckor och de skickar hem – två par skor till är på väg till Shanghai med posten snart. Visst låter det för bra för att vara sant?

De kommer sitta i min garderob och skvallra om min underbara resa långt in i sommar.

3 kommentarer:

Veronica sa...

Sjukt snygga skor- jag trodde att de skulle vara jättedyra men 300 år ju lagomt verkligen. Har de en hemsida? Eller de kanske inte skickar hit till norden?

annahita sa...

MEN HERREGUD! vickie låter ju som regnbågens slut!!!

Helena sa...

De skickar säkert till Norden (en kompis till mig fick skickat till Skottland), men de har, så vitt jag vet, ingen hemsida. Kanske kan de skicka bilder till dig? I vilket fall är deras email adress: vickieshoes@biznetvigator.com och adressen är
G/F, 3 Queen Victoria Street, Central Hong Kong, telephone: +852 2525 6402
Har nu fått två par till som jag beställde och de var också fiiiiiiina.