tisdag, maj 19

Sommarköp

Det har blivit några sommar-relaterade köp på sistone, även om sommaren kanske känns lite avlägsen just nu så är det ju faktiskt midsommar om en månad! Hudvårdskitet med miniflaskor från Dermalogica innehåller verkligen allt man kan behöva på semestern (och lite till), och ska få åka med på sin första weekend nu i helgen. I samma paket kom även en solkräm för ansiktet. Den får nog däremot sitta på bänken lite till, då det inte riktigt är någon bränna sig-sol att prata om ännu på Västkusten.

Utöver hudvården har jag även köpt en lagom stor necessär från MUJI, som ska få husera alla större flaskor och tuber på sommarens resa ner till Spanien. Solkräm är ett måste, och då räcker det inte med småtuber inte. Alltså är en stor och rymlig necessär en bra grej. Sist men inte minst köpte jag ett hallonrosa läppstift, och jag vet inte hur det är med er – men för mig skriker det sommar. Passande namn då, Speak Louder från MAC..

(Cremesheen-läppstiftet Speak Louder går att få både starkt och mer skirt. Dessutom har det en underbar konsistens)

2 kommentarer:

emma sa...

Hej, kanske ingen kommentar specifikt till detta inlägg. Men jag skulle behöva ett litet råd kring ansiktsrengöring/återfuktning. Mina nuvarande produkter börjar nu ta slut, mao är det dags att investera i nya burkar och flaskor. Trevligt trevligt, men gud sån beslutsångest jag har. Åker till San Francisco inom tre veckor så jag har Sephora till förfogande, annars finns ju iofs såväl internet som ngt mer lokalt typ åhlens. Bor i göteborg. Iaf, min fråga är helt enkelt, vad skall jag välja? alla tips mottages tacksamt. Jag är 26, har en klassisk blandhy. Min tanke är rengöring, dagkräm och nattkräm. kanske ngt exfoliating också. Hoppar helst ansiktsvatten, för hur skönt och trevligt det än må vara är jag dåligt på att använda det och flaskan blir mest stående och så får jag dåligt samvete. Prisklass, varken billigast eller dyrast? hehe, bra svar va? nä men max en tusenlapp för allt skulle jag väl säga, give or take. jag vill ha valuta för pengarna och kan såklart tänka mig både upp och ner så länge det passar mig, vill bara hitta rätt.

så efter allt babbel från min sida tänkte jag helt enkelt efterfråga tips, ALLT mottages tacksamt. :)

Karin sa...

oj emma, det är svårt att ge tips angående hudvård! men här är några produkter jag har provat:

- jag kör med natuvives grejer nu, och jag gillar dem starkt. inget lyxigt, men det funkar för min torra och känsliga hy.
- aloe vera-serien från bodyshop var helt okej, men luktade lite funky.
- ole henriksen var hur bra som helst, men lite för dyrt tyvärr.

maria och el vet jag har testat lite andra märken. dom kan säkert fylla på med lite fler tankar:
- maria har testat murad, philosophy och nu dermalogica, tror hon var rätt nöjd med alla tre.
- el brukar ibland köra med decleor, ett märke hon ofta återvänt till. sukí tror jag också är med på hennes topplista.

jag skulle nog köpa något i usa, kanske på sephora eller något varuhus. mitt tips är att gå in och fråga, dom brukar vara väldigt kunniga och kan hjälpa till att hitta rätt. och om jag fick välja en ny hudvårdserie skulle jag välja dermalogica, verkar funka bra för dom flesta! good luck!