fredag, maj 8

Tre i rad

För tillfället har jag tre favoriter i sminkskåpet, som jag tar med mig när jag ska bort och som jag hade blivit väldigt ledsen om dom försvann.

Först och främst är det mineralpudret Pure Finish som jag vann, från Elizabeth Arden. Det är helt enkelt bäst av de jag provat! Täckningen blir perfekt, inte för tjockt och inte för tunnt, färgen passar mig utmärkt, och dosan är assmart. Helt klart det bästa jag någonsin vunnit. Rouget som jag använder oftast nu, och som passar väldigt bra till den finish jag får av pudret, är New Car Smell från Everyday Minerals. Det är så snyggt aprikosrosa att jag nog måste köpa ett nytt när det här tar slut (vilket i och för sig lär ta ett tag, trots att dosan är liten). Min tredje favorit är så klart en för läpparna, och där tar nude-stiftet Creme Cup från MAC hem förstapris för tillfället. Perfekt ljusrosa och härligt mjukt på läpparna.

Har du någon super-favorit för tillfället?

8 kommentarer:

Marie sa...

+1 på New Car Smell!

Mi sa...

Marie: jaa, jag har sett den på dig på dina bilder - du är SÅ fin i den! :D

Marie sa...

Åh men vad snällt!
Kanske en full-size snart!

Kerstin sa...

Rouget ser fint ut! Min tre favvisar just nu är:
* Concealern Boi-ing från Benefit, perfekt färg, täcker lagom
* Mitt nya cliniqeurouge med inbyggd borste i färgen Pronto pink. Fantasisk färg i smart förpackning!
* Crystal radience från Lumene.

Lotta sa...

mina tre favoriter just nu är:
- MAC Mineralize Blush i Gentle, underbart hallonrosa med svagt guldskimmer!
- Make Up Store läppstift i Señorita, ett starkt fuchsiafärgat läppstift som går att använda antingen duttat med fingret för en svagt rosa tint, eller starkare pålagt. här är en bild http://fizzivy.blogspot.com/2009/03/fotd-typisk-varfantasi-med-sour-apple.html
- och sist men inte minst, produkten som alltid finns på min topplista - MAC Cream Colour Base i Pearl. världens bästa krämhighlighter!

Mi sa...

Kerstin och Lotta: vad roligt att ni delar med er av era favoriter! :D Och, jag blev dessutom väldigt sugen på att testa dom alla.. ;)

Lotta sa...

kul att du tycker att mina favoriter var intressanta :)
och det är alltid roligt att höra om folks favoritprodukter!

Aila sa...

Just nu kan jag inte leva utan Viva Glam VI SE stiftet, så HOT;)!
Och nya UDPP Sin, läckert!