lördag, mars 21

Elizabeth Arden Pure Finish

Jag lovade ju en recension på min nya foundation, och nu tänkte jag försöka mig på en. Sedan i onsdags har jag ersatt min vanliga foundation-rutin med Pure Finish från Elizabeth Arden, och jag gillar det starkt! Först börjar jag med lite concealer under ögonen och kring näsvingarna, plus på eventuella röda prickar. Efter det “buffar” jag på Pure Finish med min kabuki-borste från Sephora, och till sist fixerar jag med lite transparent löspuder från Everyday Minerals. Resultatet blir nästintill flawless (jaja, allt är ju relativt) skin, och det håller hela dagen utan att försvinna eller kännas grisigt.

Dosan är en väldigt smart mackapär; istället för löst puder som yr omkring så fort man öppnar locket har den en skrapmekanism, som skrapar upp nytt fräscht puder när man vrider på den övre ringen. Smart! I övrigt är dosan stor, med en rejäl spegel och en liten puderpuff (som jag inte använder men inte har hjärta att slänga..).

Pure Finish är precis på väg att komma ut på marknaden, och jag rekommenderar det starkt om du har pengarna och är ute efter ett lyxigt och smart mineralpuder. Jag har själv nyansen Medium, och det är perfekt för min mittimellan-nyans på hud.

3 kommentarer:

Karin sa...

det fanns på elizabeth arden-stället i dag på el corte! assmart burk ju, såg jättefint ut! *vill ha*

Mi sa...

ÅÅh, du får terra mitt när jag kommer ner! *tar med*

Karin sa...

jaa! då kanske solen hunnit göra min ansiktsfärg till en medium också! såg jättefint ut på dig ju! tyvärr kommer jag inte ha råd med det, men sephora har eget mineralsmink, dock i kompaktform. det ska jag spana in!