tisdag, mars 10

Body mist

Jag hamnar nog i en liten fis-facket när det kommer till ansiktskrämer och kroppsvård, om man bortser från min Aloe Vera-kräm som är mig trogen i alla klimat och länder. Förr använde jag mig alltid av Cocoa Butter kroppssmör från The Body Shop och Elisabeth Ardens Eight Hour Cream till ansiktet, men sen dom båda tog slut har jag inte tagit mig för att skaffa nånting nytt, mest för jag inte hittat nånting som jag fastnat för, är dags att hitta en ny favorit snart, några tips?

När det kommer till dofter så har jag tröttnat lite på parfym men är däremot helt såld på Body Mist från Victoria’s Secret som är min favorit produkt i badrumsskåpet. Jag fick en flaska av min syster för väldigt länge sen och var i början skeptisk till den lite för fruktiga doften, det bidrog till att den stod och samlade damm i hyllan. Men en dag började jag använda den och nu är jag beroende av min Pure Seduction Body Mist, ett beroende som måste botas snart eftersom flaskan snart är slut och Victoria’s Secret finns varken i Sverige eller Sydafrika. Jag bävar för den dagen jag måste ge mig ut och hitta en ny favoritdoft.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det svårt att hitta en doft som man kan leva med 24/7? Man blir ju helt på dåligt humör när den är för stark eller söt, eller muskig eller över huvud taget fel. Mitt senaste är i alla fall att använda body lotion varianten av min parfym - då känner jag mig både lyxigt mjuk och får ha doften kring mig så där lagom mycket. Lite samma känsla som att använda en body mist kanske?

Mi sa...

Body mist är helt klart ett bra alternativ, speciellt när man som du bor i varma klimat :)

Jag hittade din Pure Seduction på eBay, om du har konto där så kan du nog både enkelt och relativt billigt klicka hem en ny flaska av din favvo :)