torsdag, mars 12

Inte utan min hudsalva

Jag älskar min Försvarets Hudsalva och skulle aldrig klara mig utan den. Hudsalvan råder bot på fnasiga läppar, torra händer, flagnande näsor och annat. Jag har länge försökt hitta en ny kärlek eftersom Hudsalva inte säljs i New York men inte lyckats. De andra lipsylen torkar antingen ut läpparna ännu mer med mer fnasighet som följd (Eight Hour Cream från Elizabeth Arden t ex) eller så bränner läpparna efteråt och det känns obehagligt (Carmex och Burts Bee wax t ex). Nej, Hudsalva är helt enkelt bäst och varje gång jag kommer till Sverige ser jag till att köpa med mig ett helt lager tillbaks till New York.

(Hudsalvan kanske inte ser så rolig ut men jag lovar att den är bättre än de flesta mer glamorösa alternativ där ute på marknaden!)

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag gillar den också! Om man inte tycker att den är snygg kan man ju alltid slå till på den rosa varianten =)

Anonym sa...

haha, det är lite roligt, jag köper kanske 20 burkar carmex varje gång jag är i usa och klarar mig inte utan det. vi kanske skulle byta plats ;)

Anonym sa...

Lisa, carmex finns att köpa i Sverige, har sett versionen på tub på Willys tex. Vet dock inte hur det är med burkarna.