söndag, mars 22

Guldgrönt

Eftersom jag blev så nöjd med min eyeliner-sotning sist, har det blivit en “teknik” jag använt allt oftare. Idag la jag först en guldgrön grund på ögonlocket, med guld på inre delen och grönt på yttre, och sen suddade jag ut ett svart kajalstreck med en mörkgrön skugga. Likadant längs nedre franskanten, och avslutningsvis highlighter och mascara.

Produkterna som jag använt:
- Ögonskuggsprimern Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Paint Pot från MAC, ljusa färgen Bare Study
- Guldiga skuggan Amber Lights från MAC
- Ljusgröna pigmentet Golden Olive, MAC
- Mörkgröna pigmentet Night Lights, MAC
- Highlighterskuggan Dazzlelight från MAC
- Kajalpenna Long-lasting Eye Pencil, YSL
- Mascaran YSL Faux Cils
- Ögonbrynsskugga Brow Zings från Benefit
- Genomskinlig ögonbrynsfix från H&M

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Vackra färger!

Mi sa...

Tack Sminkan! :D