torsdag, mars 19

Mörkblått

Idag är jag ovanligt nog matchy matchy med smink och kläder; till min sailor-randiga klänning och mörkblå strumpbyxor gjorde jag en mörkblå ögonsminkning, och det enda som saknas nu är mitt favoritlack i svartblått. Först använde jag en bred ögonskuggspensel till att lägga ett kolgrått pigment på hela rörliga ögonlocket, och sen la jag ett lager med blått pigment ovanpå. Samma blå la jag ensamt under nedre franskanten, och sen suddade jag ut den mörka kanten i globlinjen med en ljus highlighter. Tillsammans blir den klarblå och den kolgrå precis en sån mörkblå färg som jag skulle vilja ha som fast ögonskugga, några förslag på det?

Produkterna som jag använt:
- Ögonskuggsprimern Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Paint Pot från MAC, ljusa färgen Bare Study
- Kolgrå lösa skuggan Charcoal från Barry M
- Laserblå pigmentet Blue, MAC
- Vitskimrande pigmentet Vanilla från MAC
- Mascaran YSL Faux Cils
- Ögonbrynsskugga Brow Zings från Benefit
- Genomskinlig ögonbrynsfix från H&M

1 kommentar:

Anonym sa...

Nouba har en skitsnygg blå som blir sådär som du verkar vilja ha , ifall du fuktar den blir den mer intensiv och riktigt snygg blå=)

Kram!