lördag, mars 7

Sminkning à la blomknopp

En riktigt vårig look som är inspirerad av en bild i senaste ELLE, närmare bestämt en reklam för Toni & Guy. Som ljus, skimrande grund la jag ett pärlemorskimrande vitt pigment ända från fransrötterna upp till ögonbrynet. Sen la jag ett klargrönt pigment i inre ögonvrån, och lite in under ögat. Med min blendingborste suddade jag också på en blandning av en aprikos och rosa ögonskugga längst ut på globlinjen och brynbenet. Längs övre fransrötterna la jag en svart kajalpenna, som jag suddade ihop med en svart ögonskugga för att få lite tryck i sminkningen. Till sist lite ljusbrun färg på brynen, och svart kajal längs vattenlinjen.

Jag blev riktigt nöjd (och glad!) av denna sminkningen, det känns som att det skulle kunna vara Valborg imorgon. Nästan.

Produkterna som jag använt:
- Paint Pot från MAC, ljusa färgen Bare Study
- Vitskimrande pigmentet Vanilla från MAC
- Golden Olive, ett grönt pigment från MAC
- Koralliga #21, skugga från FACE Stockholm
- Knallrosa och matta skuggan Post Haste, MAC
- Kajalpenna Long-lasting Eye Pencil, YSL
- Svarta skuggan Velvet Lady från MAC
- Mascaran YSL Faux Cils
- Ögonbrynsskugga Brow Zings från Benefit
- Genomskinlig ögonbrynsfix från H&M

6 kommentarer:

Marie sa...

Skitsnygg eyeliner, det blev riktigt proffssuddat när du använde skugga på kajalen!

Anonym sa...

Helt underbart!

Mi sa...

Åh tack så jättemycket, vad glad jag blir :D Och Marie, jag blev ovanligt nöjd med eyelinern som du sa, den blev precis som jag hade tänkt mig!

Anonym sa...

Vilka vackra fransar! Jag gillar också hur du har sotat, det var verkligen snyggt :)

Sminkan sa...

Vackert! Det ser så skirt och härligt ut!

Mi sa...

Gråpyre: oh tack för din kommentar! :D den värmer verkligen, du som är såå duktig på grymma sminkningar!

Sminkan: stort tack! :D