torsdag, mars 19

Mingel

Igår drog Young Designers Market igång som kommer hållas varje onsdag kväll på Long Street för att ge unga designers en chans att visa upp sig. En blandning av vintage och nytänkande, så länge du har en unik produkt är du välkommen att komma och sälja dina verk på den här marknaden. Jättemysigt ställe där det bjöds på vin och kaffe och där man kunde gå runt i evigheter och kika på alla dessa kreativa kreationer. Jag gick hem med ett halsband, två klänningar, och till slut så åkte det ner två linnen från Vestibull också. Allt från Kapstadens förhoppningsvis framtida storsäljande designers och för en väldigt billig penning, jag är helnöjd.

Salomé Jacobs står för Vestibulls t-shirtdesign, henne vill jag ge en liten eloge till, hon har under det året hon sysslar med design lyckats få in sitt märke i 7 olika butiker i Johannesburg och Kapstaden, en grym tjej som jag håller tummarna för. Den korta tiden jag har kvar i Kapstaden kommer onsdagskvällarna spenderas på Young Designers MarketLong Street.

Inga kommentarer: