söndag, mars 8

Jurlique och Sephora

Idag har jag shoppat! Jag insåg imorse att nästan alla mina smink- och hudvårdsprodukter var slut så det var bara att ge sig ut på stan. Jag köpte en hel del produkter från Jurlique som är mitt favoritmärke när det gäller hudvård. Bl a Balancing Cleansing Lotion, Viola Cream, Moisture Replenishing Day Cream (ett måste på flygresan och i skidbacken, otroligt återfuktande!), Daily Exfoliating Cream (kan inte leva utan!) och serumet Herbal Recovery Gel som jag använder under min fuktighetskräm dag och natt. Efter det gick jag vidare till Sephora och där hittade jag bl a Time Balm Concealer som både täcker och läker, NARS bronzepuder Laguna och den klarröda läppennan Dragon Girl även den från NARS. Jag övertalades även att köpa en mascara från Tarte. Tydligen är den bäst på marknaden just nu och dessutom helt organisk så jag kunde inte säga nej. I påsen slank även deodoranten Cashmere Mist från Donna Karan ner som ska vara bra för känslig hud och minska risken för bröstcancer.

2 kommentarer:

Mi sa...

Åh, jag är SÅ less på att NARS inte finns här hemma att shoppa :(

Anonym sa...

Åh, du måste återkomma med recension på mascaran från Tarte! Är jättenyfiken på den, gött med eko! :)