tisdag, mars 31

Återfukta med cannabis?

När det kommer till hudvård i Sydafrika så tycker jag att det är ett plan där dom faktiskt ligger ett steg före i utvecklingen. Fler och fler butiker och utställningar där det säljs och visas upp organiska lösningar både när det kommer till hudvård, smink och kläder poppar upp i Kapstaden. Oljor och växter mixas och experimenteras med för att skapa alternativ till massproduktionen av djurtestade produkter, ett steg i rätt riktning och att det är så stort i Afrika (som ligger efter i utvecklingen på så många andra plan) är nånting att stoltsera med enligt min mening. Häromdagen hittade jag en butik som fokuserade på produkter gjort av hemp seed – cannabis.

Gött att det kan finnas nyttiga andvändningsområden till plantan. Oljan från cannabisplantan innehåller bland annat kalcium och magnesium och funkar perfekt i anti aging-krämer och har antiinflammatoriska produkter. Blir nog ett tillskott av hemp olja-produkter i min necessär innan jag åker tillbaka till Sverige.

2 kommentarer:

MIa sa...

Body Shop har ju en serie med hampafröolja... Och den handkrämen är skitbra!

Unknown sa...

Sjukt bra planta! På tiden att vi börjar få upp ögonen för den. Det är ju stor skillnad på hampa lämpad för rep och hudvård, och hampa med THC i... Stackars Sverige som drog båda över samma kam och förbjöd alltihopa! Suck.