tisdag, mars 10

Baka gaddarna

Precis som Karin tycker jag att tandvård är en viktig skönhetsprodukt som ofta blir lite åsidosatt. Jag anser mig själv vara ganska bra på att ta hand om mina tänder, jag har iallafall aldrig haft ett hål, vilket borde räknas till nånting. Jag känner mig lite tjatig som hela tiden återkommer till Aloe Vera, nu har jag till och med hittat en Aloe Vera-tandkräm som är grym, förutom att den är ekologisk och bara innehåller växtbaserade ingredienser så smakar den gott och skummar inte så mycket som vissa tandkrämer kan göra. Jag gillar den, ännu en favorit i min Aloe Vera-samling.

Det finns ju miljoner huskurer till allt och inget nu för tiden, självklart även för vitare gaddar. Jordgubbstricket, citrontricket och salttricket är en del av dom jag har hört talas om men inte testat. Däremot så har jag borstat med bakpulver, kanske inbillar jag mig men jag tycker nog allt att mina tänder blivit lite vitare sen jag införde bakpulvertricket i mitt liv. Nackdelen är att det inte smakar så gott med munnen full av bakpulver, så har jag läst att det sliter på emaljen, vilket kan bli knepigt i längden. Men vill man vara fin får man lida pin.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Berättta om dina trick, hur går de till?

Lady sa...

Jag borstar tänderna som vanligt, sen slänger jag helt enkelt på lite bakpulver på tandborsten och gnuggar på som vanligt, fast lite lösare och långsammare. Avslutar me lite munskölj. Brukar göra det en dag varannan vecka!
/ Lotta

Marie sa...

Lotta: Det låter enkelt! Ska jag prova nån gång. Tack!