söndag, mars 22

Din ultimata skönhetsprodukt?

Många modeller, skådisar och artister lanserar sina egna parfymer och hudvårdsserier. Men det är sällan man ser något helt nytt koncept. Har ni någonsin lekt med tanken att skapa er helt egna skönhetsprodukt? Vad skulle det i så fall vara? Vilka funktioner skulle den ha och hur skulle den se ut?

Jag har vanligtvis hyfsat bra fantasi, men jag har verkligen ingen aning om vad jag skulle ta fram som den ultimata skönhetsprylen. Tycker det finns så mycket redan, och då har jag inte ens koll på hälften av utbudet. Det är såklart ingen anledning till att inte fundera ut något bra, kul, snyggt eller praktiskt själv. Så kom igen nu, berätta, vad saknar ni på marknaden och vad skulle ni uppfinna om ni fick ett helt labb med alla förutsättningar?!

2 kommentarer:

Marie sa...

Vad roligt att du tar upp detta med "egna" skönhetprodukter! Vet du vad jag tänkte på för några dagar sen, jag googlade och funderade... puder i sprayformat! Typ en face mist med finkornigt kisel i, som när det torkar lämnar en matt yta! Hade inte det varit hur smart som helst? Då kunde man ta med det och bara spraya istället för att dutta med borstar och svampar. Det skulle kunna innehålla en massa fina ingredienser som vitaminer och essentiella oljor också, anpassade efter hudtyp.

Anonym sa...

Marie:
Vilken bra idé! Jag har för mig att Dior hade/har nån typ av spray on foundation, testade den på ahnden en gång men tyckte den var lite för tjock. Din variant låter mycket smartare, att den ger en matt, jämn yta istället för att försöka få till färg. :)