tisdag, mars 10

Borsta tänderna

När man hör ordet skönhetsprodukt tänker man på hudvård, som t ex ansiktskrämer och kroppssmörja, men tänk – vad förutom huden behöver omvårdnad när man talar om kroppen? Jo, tänderna! Det slarvas med tandvård, trots att ens leende är en rätt viktig del av ansiktet. Den spanska sötade maten fick mig att inse att tänderna behövde lite mer omtanke, så nu har jag sett över mina tandvårdsvanor. Jag använder en tandkräm som innehåller extra mycket flour, kör med tandtråd och/eller munskölj och tänker på att inte småäta mellan måltider. Det kan låta tråkigt, men en “skönhetsprodukt” jag inte skulle kunna klara mig utan är tandborsten!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent! Den och deon är ju det jag egentligen är mest "beroende" av. :) Smart och viktigt!

pok

Karin sa...

faktiskt. ingen kul grej ju, men ack så viktigt. deon är min andra lover, precis. sedan kanske man gå hur "lågt" som helst. räknas toapapper som skönhetsprodukt? *hehe*

Unknown sa...

Du har helt rätt! En självklar del av skönheten är ju tänderna. Men dem tänker man inte på förrän de är förstörda eller riktigt gula...
Själv har jag alltid tyckt att jag haft helt ok färg på mina, men efter mycket kaffe de senaste två åren är jag inte lika nöjd. Någon huskur på lut? ;)

Karin sa...

precis, man tänker inte på tänderna förrän det nästan är för sent. lotta i kapstaden tipsade just om bakpulver för att bleka tänderna, har du testat det? jag har också hört att borstning med salt hjälper. vissa tandkrämer, som dentosal (finns på apoteket) innehåller naturligt salt, som ska hjälpa till att bleka tänderna.

Marie sa...

Karin: Ja, jag simultanläser blogginlägg för fulla muggar just nu :) Ska prova bakpulver när jag känner mig redo... :P