onsdag, mars 11

Breakfast time

De flesta New York-bor har inte tid för en sittandes frukost utan grabbar tag i en kopp kaffe och bagel på vägen till jobbet. De lite nyttigare stannar snabbt till på Jamba Juice för att snabbt slurpla i sig den senaste vitaminshaken eller en smoothie innan de rusar vidare. Personligen är jag ingen frukostmänniska men heller inget fan av varken smoothies, kaffe eller bagels så för mig blir det oftast bara en skål med blandade bär och valnötter samt en kopp grönt eller mint-te till frukost.

Om jag någon gång är riktigt hungrig går jag gärna till mitt kvartersfik Le Grainne Cafe. Där beställer jag en gudomlig omelett med getost och tomat, alltid en höjdare.

(Le Grainne Cafe har även fantastiska crêpes som måste prövas om man är i New York)

Inga kommentarer: