måndag, mars 16

Te och jazz

Idag är jag sjukare än jag varit på bra länge. Jag har alltid varit kompis med de kinesiska teerna (eller hur Maria, du minns väl hur jag bälgade i mig och köpte på mig massa te hem när vi var i Kina?). Tur att jag tog med mig rejält med te hem även under senaste Kinabesöket i höstas, för idag har det gått åt en hel del. Favoriten just idag är detta fina boll-teet. Fler fina sorter, och tips på bästa tilllagning finns här, tack Helena! Te och jazz håller mig uppe idag.

(Trots att varje boll med fördel kan användas flera gånger minskar mitt lager oroande snabbt)

PS: Helena, säg inget till dina kinesiska vänner, men jag har faktiskt honung i (endast idag dock, för att lindra smärtan i halsen).

4 kommentarer:

BookBetty sa...

Titta, där har du ju ett sådant härligt jasminknoppste. Vad härligt- du kommer bli frisk på nolltid. Krya på dig!

Mi sa...

OM jag kommer ihåg! ;) Du bälgade ju i dig din och min ranson, minst - tur det eftersom jag fortfarande inte lärt mig gilla't!

Karin sa...

krya på dig, el! <3

Anonym sa...

Helena: Precis! Hur gott som helst, och om jag känner efter känner jag mig faktiskt lite bättre redan ;) Tack!

Maria: hahah, tror jag drack upp killarnas ransoner också :'D *loves it*

Karin: Thanks! <3