fredag, mars 20

Pure green-ius

Min favoritaffär när det gäller smink är Sephora, vilken överraskning, eller hur? Det är grymt att kunna hitta produkter från t ex Benefit och Urban Decay, men nästan roligast är Sephoras egna produkter. Här i Spanien ses nog dessa produkter som ett ganska tråkigt budgetalternativ, men för mig är det rena lyxen att strosa runt på Sephora och klämma på allt. Produkterna är prisvärda, snygga och nu även ekovänliga!

Sephoras nya ekolinje heter Pure och den här paletten är först ut. Med sex snygga ögonskuggor och ett rouge är den en perfekt semesterkompis i resväskan. Paletten är gjord av återvunnen metall och ekologisk bambu, och Sephora lovar att minst 95% av ingredienserna är naturliga, och att minst 10% av ingredienserna är organiska. Själv tycker jag det är kul att ekologisk och naturlig inte alltid måste betyda grönt och jordtonat (även om grönt faktiskt råkar vara min favoritfärg) – utan att det också kan vara färgglatt. Sephora Pure lets you be environmentally conscious in a rainbow of colors!

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken härlig palett! Jag tycker också att Sephora känns lyxigt o kul. Turligt nog ska jag snart till NY, och när jag väl har varit där kommer sminkdiskarna att gapa tomma, he he.

Mi sa...

Loves it! :D Vore SÅ kul om spanska Sephora får in serien!

(knäcker mig på rubben :'D)

Karin sa...

kerstin: lyckliga du! ha det grymt i NY!

maria: jaa, jag ska spana efter den. än så länge finns bara paletten i serien, men dom släpper väl mer saker.

(haha, eller hur!)