söndag, mars 1

Nudeläppar

Länge, länge har jag tänkt att jag skulle vilja hitta ett fint läppstift i en så kallad nude-färg, att ha både till vardags och till fest med lite mörkare ögon. Mina krav har varit att det ska vara glitter- och skimmerfritt och vara en nyans som passar mina bleka läppar. Inte så svåra krav att uppfylla kanske, men av någon anledning har det inte blivit av att jag letat. Så passande då att MAC för tillfället har ute kollektionen Creme Team, som består av lätt färgade läppstift och läppglans – alla utan tillstymmelse av glitter!

Tillsammans med en iPod Touch shoppade jag loss lite nude-färger på MAC i veckan (Mac × 2!) för att fira en viktig event. Det blev blekrosa läppstiftet Cremesheen Crème Cup och mjölkigt rosa glanset Cremesheen Glass Fashion Scoop. Tillsammans blir det en jättefin diskret nyans med lagom mycket glans.

6 kommentarer:

Heartcore sa...

Tjusigt! Färgerna ser ut att passa dig perfekt.

Anonym sa...

Håller med Heartcore, verkligen skitsnyggt och passar så fint på dig! <3

Anonym sa...

Snyggt minsann! Åh, en Touch! Har en jag själv :)

Mi sa...

Tack! :) Jag gillar, alot. Dessutom är det extra fint om man har lite tint på läpparna under, så blir det mer *oumpf*

Anonym sa...

Perfekt nuderosa, jag vill också ha!

Mi sa...

Des: Crème cup är nog grymt snyggt på dig med! ;D