onsdag, maj 20

Smaragdgrönt

Här är en sminkning som jag gjorde i söndags, både för att pigga upp mig men självklart också för att testa min nya gröna skugga från Urban Decay. Efter att jag grundat med ögonskuggsprimer började jag med att lägga svart skugga slarvigt på ytterdelen av ögonlocket och globlinjen, för att sedan täcka över och blanda ihop med min gröna skugga. Den gröna la jag på hela ögonlocket, och suddade som sagt ihop med den svarta upp i globlinjen. I inre ögonvrån och under ögat la jag ett ljusare grönt pigment.

Produkterna som jag använt:
- Ögonskuggsprimern Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Paint Pot från MAC, ljusa färgen Bare Study
- Svarta skuggan Velvet Lady, MAC
- Klargröna skuggan Vert från Urban Decay
- Guldgröna pigmentet Golden Olive, MAC
- Highlightern Dazzlelight från MAC
- Mascaran YSL Faux Cils
- Ögonbrynsskugga Brow Zings från Benefit
- Genomskinlig ögonbrynsfix från H&M

3 kommentarer:

ka sa...

ascoolt tycker jag! somrigt och fint! :)

Anonym sa...

Myckey fint!

Maja sa...

Verkligen vårigt och fint!