fredag, maj 22

Storstadssol

Det är över trettio grader i Madrid, för mig som svensk känns det nästan overkligt hett för att vara maj. Skönt? Ja. Svettigt? Japp. Utöver mitt dagliga solskydd, skulle jag gärna äga några fler produkter som passar bra i city-solen. Face and Body Cream spf 15 från Clinique är given (inte minst för att deras nya förpackningar är väldigt snygga). För fötterna skulle jag inte tacka nej till Peppermint Cooling Foot Spray från The Body Shop. Från samma märke kommer käcka duon Lip Shine & Cheek Stain, perfekt i handväskan under stadsrundan. Från ACO kommer Sun Stick spf 20 för extra utsatta ställen som läppar och näsa.

5 kommentarer:

Heartcore sa...

Åh, jag älskar mitt Lip Shine & Cheek Stain :)

annahita sa...

ett annat body shop-tips (hehe): PEPPERMINT FOOT SPRAY. SÅ JÄVLA SKÖN.

Mi sa...

Fiiiiiint!! :D

Kerstin sa...

Fina grejer! Hur är cliniquesolkrämen till ansiktet? Jag har testat för flera år sedan, men minns inte riktigt. Blir man blank? Får finnar?

Karin sa...

heartcore: jaa, jag är väldigt sugen! hur är lip-delen? för det är egentligen stainet jag vill åt.

annahita: jag älskar fotvårdsprodukter! får du personalrabatt? höhö.

maria: sommar sommar hej hej! :D

kerstin: den som jag använder dagligen är jättebra, man blir varken blank eller får finnar, men den känns en smula oljig. vanlig beachsolkräm för ansiktet testade jag också för flera år sedan och jag minns att jag var väldigt nöjd! blank blev jag säkert, men jag låg på stranden ändå, så det spelade ingen roll.