torsdag, maj 14

Håkansson The Shadows

När man tänker på, och pratar om, svenska sminkmärken är det oftast jättarna Make Up Store och FACE Stockholm som kommer upp. Visst gillar jag FACE (MUS lite mindre), men ett märke som verkligen tilltalar mig är Håkansson. Enkla namn att komma ihåg, och paletterna med The Shadows är välkomponerade och täcker in de flesta behov man kan tänka sig. Dessutom, tycker jag, så är dom prisvärda. Åttio kronor styck blir priset om man ser per ögonskugga i en palett, och det är ju i de nedre regionerna om man jämför med märken som MAC eller Clinique.

(Paletterna kostar 650 kronor styck, och kan köpas på bland annat Eleven.se)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men, nu måste jag tipsa om bästa produkten från just håkansson som jag bara älskar! tipset kom från en kollega, efter att jag har förvånats över att hennes läppstift verkade sitta timme efter timme, möte efter möte, och ändå inte ha den där fastklistrade lipfinity känslan... trixet är en produkt från håkansson som är både läppfärg och cremerouge i två nyanser. och det sitter, på både kinder och läppar. tills man tvättar bort det. i två mixvänliga röda (korall och djuprött) färger. jag har blivit helt beroende av det som rouge, även om det tog viss övning innan påskkärringlooken försvann (det sitter, som sagt, så man får leva med misstagen en hel dag om man inte orkar tvätta och göra om). och på läpparna behöver jag lypsyl också, för konsistensen är lite torr. men som det sitter, och så fint det blir! jag ska inte bre på mer, men jag är helt såld på den här produkten!
/Johanna

Mi sa...

Johanna: jag har sett dom där, The Colors heter dom va? Kul att du gillar dom så mycket! Nu får jag nog ta och spana in dom igen..