fredag, maj 22

Wax on, wax off

I februari förra året delade jag med mig av en smärtsam vaxningsupplevelse. Sedan dess har jag hunnit testa ett par olika salonger här i Göteborg, och efter ett tips från Ka så har jag nu hittat min absoluta favorit. De är flinka, smidiga och framför allt trevliga. Att det är en fröjd att vaxa sig är väl att ta i, men det gör inte alls lika ont som jag upplevt på andra salonger, delvis beror det på vilket vax man använder, men också på teknik: wax on, wax off – ritsch. Helena, hur går det till hos de kinesiska vaxningssalongerna? Mina enda beautyrelaterade erfarenheter från Kina är manikyr (hiss!) och frisör (diss!).

3 kommentarer:

clivia sa...

Har du utelämnat vad salongen heter med flit eller kan du tänka dig att dela med dig? ;)

El sa...

Aya: klart jag gärna delar med mig! Stället heter Salong Underbart och ligger i Vasastan, Göteborg. Utan tvekan det bästa vaxningsstället jag testat.

Karin sa...

i totally agree with you el! har du koll på öppettiderna, har dom t ex öppet på lördagar?