söndag, februari 22

Fusiom Spa – ett skönhetsmecka i Madrid

Fusiom Spa är stället dit välbärgade spanjorskor går efter jobbet för en avslappnande behandling. Fusiom Spa erbjuder en hel rad olika massager, kropps- och ansiktsbehandlingar och traditionella kurer från Indonesien, Thailand och sydvästra Asien. Produkterna som används är 100 % naturliga och är designade och testade av Fusiom och tillverkade i Thailand av ayurvediska experter. På en broschyr kan jag läsa följande:
Fusiom Spa is a reintroduction with the world of sensations and its feelings. Sound, taste, smell, touch and sight. A place where time is dedicated to nourish the mind, body and spirit in the harmonious means of Asia.”
Men smakar det så kostar det. För en timmes massage ligger priset på 70 € och vill man lyxa till det kan man välja fyrhändig eller sexhändig massage – fast då kostar det upp till 220 €. Även billigare massager finns, som en halvtimmes rygg- och axelbehandling för 40 €. Man kan också njuta av chokladterapi som är en massage i just choklad. Varför inte satsa på Pretty Woman, en kroppskrubb i kaffebönor, anticelluitkur och massage: allt i ett. Eller Revitalizante Jet Lag, en 150-minuters kombination av olika avslappnande och uppiggande behandlingar.

(Fotona är lånade från Fusiom.es)

Bakom den tråkiga fasaden och de tonade rutorna döljer sig ett skönhetsmecka, och precis som Hagabadet i Göteborg ligger det väldigt centralt. Så fort jag stiger innanför dörrarna möts jag av lugn musik, proffsig personal och en diskret doft av rökelse. Det känns faktiskt lite som att gå in i en annan värld – den livliga gatan utanför byts ut mot en trivsam atmosfär med levande ljus överallt. Medan man väntar på sin behandling kan man njuta av lite grönt te i sköna fåtöljer. Längre än så kommer inte jag i dag, men hade jag fått välja en behandling hade det blivit en Natural Thai ansiktsbehandling som verkar riktigt skön. Jag hoppas jag får tillfälle att återvända!

Inga kommentarer: