torsdag, februari 19

Hemtrevliga badrum

Jag vet inte om det är för att mitt eget badrum är litet och helvitt, eller om det är min inredningsådra som gör det – men jag älskar att titta på vackra badrum! På El Mika-bloggen brukade jag matcha badrum med fina produkter, men nu tänkte jag istället låta badrummen i sig få vara huvudrollen. Inredningsbloggen Design*Sponge är fantastisk att hitta fina bilder på, och här är mina tre favoriter:

Blandad stil; natur i form av trädstammen. Asiatisk stil på handfatsskåp, matta och tofflor. Romantiskt för hela slanten med tapeten, takkronan och en klänning som dekoration, och till sist lite härligt slitna elementrör, badkar och golv.

Modern stil; enkla, rena linjer à la modernism, blandat med gammaldags objekt som en flätad korg med ljung i, och en stor urna.

Urbant och coolt till tusen. Det här är ett av mina favoritbadrum all time! Frågan är om jag någonsin hade hängt någon annanstans än här, om det vore mitt badrum..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Galet ssnyggt kakel i det nedersta badrummet!

Mi sa...

Ja! Det ser nästan ut som ärgad koppar :D

Anonym sa...

Det moderna badrummet, tack. Jag är riktigt trött på vårt hotell-badrum med guldkranar här. Väldigt inte jag. Annars är det första badrummet med ett kinesiskt skåp också fint. Kul att ni kollar in Design Sponge. Min svågers plus flickväns lgh i NYC låg ute där för några veckor sedan. Har inte själv varit där och sett den än- för långt fr Shanghai, men den ser fin ut på bilderna.

Helena

Mi sa...

Helena: hotellbadrum är ofta lite vräkiga och med mycket marmor, inte riktigt min grej heller. Det vore jättekul att få länken till din bekant, jag älskar D*S! :)