onsdag, mars 4

Fyra nyanser av vår

I Sverige är det fortfarande grått och kallt, men här i Madrid skiner solen och vårkänslorna spirar. Körsbärsträden har börjat blomma och luften är mild. Även om spanjorerna fortfarande har på sig tjocka vinterjackor så tycker jag det är riktigt skönt ute, ungefär som april i Sverige!

För att matcha årstiden letade jag fram fyra läppgrejer i olika nyanser. Nya lipglosset Crystal Sparkle från ACOs sminkserie Cliniderm är fint som det är eller på ett färgat underlag. Om man, som jag, inte är jätteförtjust i glitter, räcker ett tunt lager. Fina nudefärgen Sheer Natural från Clinique med SPF 15 är perfekt nu när vårsolen börjar bränna. Ett Slimshine i koralliga färgen Pink D’Lush från MAC är en gammal favorit, och slutligen Jasmine från FACE, ett nudefärgat gloss som också är finast i ett tunt lager.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken häftig blogg! Hitta den precis genom Jessans underbara blogg, makeupoholic. Jag ska absolut följa er blogg :) ser fram emot spännande läsning.

Anonym sa...

Malin: Vad kul att du hittat oss, välkommen :) Alltid kul med nya läsare.

Anonym sa...

Hej Karin!
"Jasmine" från FACE tycker jag är kanonbra! Jag stryker på det titt som tätt för att alltid skimra lite extra på läpparna. Det känns vårigt och ger ett fräscht uttryck samtidigt som man inte behöver en spegel för att vara säker på att det sitter jämt och snyggt. Jag använder också ett läppstift i kombination med cerat som håller läpparna mjuka från BodyShop. Vad tycker du om deras produkter?
Tack för god läsning,
Mvh Ann-Chrstine

Karin sa...

malin: roligt att du tycker! glöm inte att vara med på vår tävling också!

ann-christine: tack för stödet och kul att du följt med oss hit! =D
ja, visst är "jasmine" kanonfint! angående bodyshops produkter så gillar jag dem skarpt! jag använder deras produkter dagligen. deras nya läppstift från "rosenserien" är hur fina som helst!