måndag, mars 23

Havstonade nagellack, anyone?

Mitt favoritmärke när det kommer till nagellack är Essie, mest för deras fina färger och bra hållbarhet, men även för deras fina flaskor. Ofta beskylls Essie för att var ett tråkigt och safe märke, som bara släpper rosa och nude-toner (vilket jag personligen gillar mest), men nu så! En del av sommarens kollektion är The North Fork collection, som består av tre havsfärgade lack med olika finish. Tydligen har det florerat lite olika bilder på kollektionen, och enligt amerikanska nagellackbloggaren Scrangie är de verkliga lacken någonstans mittimellan de olika bilderna. Därför har jag manipulerat pressbilden något i Photoshop, för att få den att likna det verkliga resultatet.

Greenport till vänster har creme-finish, Sag Harbor i mitten shimmer-finish, och Shelter Island till höger har också creme-finish.

Vad säger du? Föredrar du rosa och nude-färger eller vill du ha naglar som sprakar i regnbågens alla färger?

9 kommentarer:

Anonym sa...

You know me! Jag föredrar nude, men ibland slår jag till på bright eller vinröd nyans. Kommer dock ta låååång tid innan ni kommer på mig med att sporta blått, gult eller liknande. Är lite avis på er som kan bära upp det snyggt :)

Anonym sa...

Åh, dessa var helt ljuvliga!

Anonym sa...

Jag måste ha alla tre.

Mi sa...

El: jag tycker inte att det handlar om att man "passar" i en färg, utan hur man känner själv och inte vad andra tycker :)

Ninni: visst blir man sugen på semester! ;)

Des: haha, monstrcravings? ;)

Kerstin sa...

Åh så fint och havsbrisigt! Jag gillar både vågat och naturellt på naglarna. Egentligen borde jag nog hålla mig till det senare på jobbet, men det gör jag inte...

Veronica sa...

Jag gillar också nude och ganska tama lack därför är finns det mest essie lack i min samling. Men det är ju kul att de försöker med något nytt även om jag inte kommer att köpa denna kollektion... tror jag.

A. sa...

knaset är ju att man helst vill ha alla tre i en kombination. jag tror att de kan se lite trista ut var för sig. men när man ser de sådär tillsammans så blir man ju lite ägd.

Mi sa...

Kerstin: så länge du trivs i det tycker jag att du ska ha vilken färg på naglarna som helst när du jobbar :)

Veronica: jag håller med dig till 100%, nude och rosa/rött är mina färger också, och jag kommer att hoppa dessa karibiska toner :P

IYITI: omg, det är säkert hur hett som helst att ha en kombo av de tre på händerna! :O

Anonym sa...

Ja, verkligen monstercravings! Älskar ju blått och grönt lack.