söndag, mars 8

Start me up

Man brukar ju säga att man ska äta frukost som en kung, lunch som en prins och middag som en kyrkråtta (fast det är typ det omvända i Spanien va, Karin?). Det ligger säkert något i det där. Och för mig är frukosten en viktig del av en bra start på dagen. På helgerna brunchar jag gärna på något trevligt hak, t.ex Egg & Milk. Men till vardags blir det sällan någon kunglig frukost. Havregrynsgröt, gärna med färska dadlar eller annan frukt, en kopp te, juice och vitaminer ger mig kraft och energi att orka fram till lunch (och ibland tillhörande lunchpass på gymmet).

(En en helt vanlig frukost i Göteborg)

(En helt vanlig frukost i LA, what can I say, jag gillar havregrynsgröt...)

Det är svårt att hänga med i alla rådande mat-trender i USA, jag gissar att min frukostdrink med skumma bär under LA-vistelsen redan brädats av något annat. Jenny, kanske kan du uppdatera oss på vad som är i ropet nu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

så gott det såg ut! :)

Anonym sa...

Emma: eller hur! :)

Bästa frukosten. Eller förresten, den bästa var nog idag, när jag blev överraskad med frukost på sängen :)