torsdag, mars 5

Shopping i Göteborg: SOLO

Butikskedjan SOLO har haft en affär i Kompassen Göteborg så länge jag kan minnas. Den har varit tvåvånings och mycket “brötig”, och har sällan varit ett stopp för mig på mina shoppingrundor. Nu det senaste har det däremot röjts upp, övervåningen har försvunnit, och butiken har fått samma utseende som sina redan uppfräschade syskon i bland annat Stockholm. På tiden, säger jag. I söndags var jag och sambon en sväng på stan, och råkade ramla in på nämnda butik. Det första jag tänkte på var hur ljust och fräscht det var, och trots att det var lite för hög musik för min smak, så gillade jag det nästan direkt.

Märken som Acne, Rodebjer, Paul Smith m.m. hänger på klädhästar fastsatta i taket. Snyggt, men om man som jag har anlag för sjösjuka kan det vara lite småjobbigt att allt börjar gunga så fort du nuddar det.. Skyltningen utifrån sett är väldigt clean och inspirerande, jag såg minst två outfits som jag gärna hade snott rakt av. Utbudet för killar är om möjligt ännu lite bättre än senast, något som resulterade i att vi i söndags kom hem med både ett par jeans och en vårjacka till honom.

Vad SOLO Kompassen verkligen ska ha guldstjärna för, dock, är att dom smällt upp inte mindre än tio provrum på raken. Att vissa butiker fortfarande evisas med att bara ha ett eller två provrum är beyond me. Alltså har det mest förnyats i butiken, förutom att den har samma gamla skylt som förut – vad jag inte förstår är varför det inte är samma logga på deras påsar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sitter ni och skickar ut för spännande pressutskick, undrar jag :D

Mi sa...

Det du bjooti! Det är faktiskt inte vi som skickat ut pressutskick, men vi samarbetar med dom som gör det :) Spännande, ja!