lördag, mars 28

Lönehandlat på MAC

Jamen, man kan ju inte bara låta lönen sitta på kontot hela tiden? I veckan blev det två köp: ett spontanköp och ett väldigt planerat. I snart ett år nu har jag velat ha pensel #219, som är en kort och spetsig pensel, perfekt för att sudda och sota kring ögonen. Det andra köpet var duorouget Intenso från Gran Duos-kollektionen.

(Överst är det den melerade, skimriga delen och under är det den enfärgade lite mindre skimriga delen. Längst ner är det båda blandade och applicerade med rougeborste)

Rouget är i en färg som jag inte vanligtvis brukar titta på eller använda, men när tjejen vid MAC-disken sminkade mig med det tyckte jag att det var en ovanligt fin, varm färg som trots att den är lite rödaktig var väldigt fin på mig.

7 kommentarer:

Veronica sa...

Det var verkligen jättesnyggt rouge- fint skimmer i det. Såg inte metalliskt utan nästan lite blött ut. Hmm, jag blev faktiskt riktigt sugen på det :-)

Mi sa...

Jag gillar verkligen att det inte är så skimrigt/glittrigt som det ser ut i förpackningen, utan att det blir mer metalliskt - som du säger :)

fashiondarling sa...

Helt sant; kan ju inte lönen sitt på kontot helt själv... Den kanske känner sig ensam och obehövd där... :)

Des sa...

Jag älskar 219, jag använder den till globlinjen.

Mi sa...

Des: globlinjen alltså? Hm, det har jag inte tänkt på - jag föredrar lite fluffigare penslar där :) Men jag ska testa! Jag älskar den redan för franskanterna i alla fall!

Des sa...

Jag markerar min globlinje ganska kraftigt, typ 60-tal, parat med svart eyeliner och vinge. Om jag däremot kör ett sotat öga brukar jag packa på färg med 219 och sudda med 217.

Mi sa...

Aha, det låter snyggt! Måste prova någon gång.. :)