torsdag, april 23

Brun utan sol?

Nej Maria, jag bus:ar inte. Jag har nämligen insett att det är ingen idé att försöka efterlikna något jag aldrig kan bli, så jag accepterar mitt bleka jag och chockerar omgivningen med vintervita ben. Jag blir sällan mer än ljusbrun i vanliga fall, och skulle jag använda en brun utan sol-kräm nu i april skulle det se långt ifrån naturligt ut. Dessutom är jag orolig för fula ränder och en orange nyans.

Men jag ska inte säga aldrig: förra året provade jag att bus:a ansiktet med ett mycket gott resultat. Kanske vågar jag mig på det i år igen, med t ex en ansiktsvariant från ACO. Något som jag aldrig skulle prova är en soldusch – onaturligare bränna än så får man nog inte. Nej, jag smörjer in min löjligt solkänsliga hud med högt solskydd och väntar snällt till augusti; då kanske jag har fått lite naturlig färg ändå.

Inga kommentarer: