onsdag, april 29

Korall och bränd orange

Ljust och vårigt blev det idag, med min favoritfärg korall! I globlinjen en lite mörkare orangekorallig skugga, och en ljusare över hela ögonlocket. Med pensel #219 suddade jag även in lite mörk skugga längs både övre och undre franskanten, och highlighter över hela härligheten samt brynbenet.

Snart drar jag till Madrid! Jippie!

Produkterna som jag använt:
- Ögonskuggsprimern Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Paint Pot från MAC, ljusa färgen Bare Study
- Korallfärgad skugga från FACE Stockholm
- Mörkorange skugga från YSL
- Vitskimrande pigmentet Vanilla från MAC
- Mascaran YSL Faux Cils
- Ögonbrynsskugga Brow Zings från Benefit
- Genomskinlig ögonbrynsfix från H&M

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Supersnyggt! Jag blir lite kär i din YSL-palett varje gång den syns här. Paletter är min stora last!

Mi sa...

Tack tack :) Paletter är verkligen roliga! Dock är den här lite svår ibland, de smalaste strecken är lite kluriga att komma åt utan att få grannarnas färg på penseln samtidigt :p