onsdag, april 29

I våra resenecessärer

I vår- och sommartider ökar ofta resandet, oavsett om det är till landstället en timme bort med bil eller en liten weekendtrip ut i Europa. Necessärer är en flickas bästa vän, och vi tycker det är lika kul varje gång vi får tjuvkika på vad folk packar med sig! Här är vad El tar med sig på flygresan.

(Listerine och Pepsodent för munnen, favoriten Caudalie för ansiktet, inklusive en ögonkräm, längst upp skymtar min sovmask)

“Oavsett om flygresan varar i en timme eller sjutton, så tar min hy stryk från den torra luften. Därför har jag alltid har med mig en liten necessär i handbagaget. Förutom tandkräm, munvatten och deo för snabb uppfräschning när man landat (perfekt att ägna sig åt medan man väntar på övriga bagaget) så har jag med mig några minisar. Oftast är det tester på några av mina favoritkrämer och -masker, men har jag inga på lager så tar jag lite av min vanliga kräm och lägger över i en mindre burk. Så snart planet lyft och skylten för säkerhetsbältet har släckts så går jag in på muggen, tvättar ansiktet (helst med medhavd wipe, tycker vattnet i kranarna ombord är lite scary) och lägger på en fuktgivande mask. Visst, det ser kanske lite konstigt ut men fasen vad mycket mjukare huden känns när man kommer fram. Händerna brukar förresten också få sig en omgång fukt, och läpparna såklart. Detta i kombination med mycket vatten (drick drick drick!) och lite stretchövningar gör det svårare för jetlaggen att få fäste också.”

Mi kan inte börja packa resväskan innan necessären är packad (what’s up with that?), och sminknecessären är det första som packas – eftersom det är roligast!

(Necessär från Paul & Joe, med två löstagbara väskor inuti och bra fack för bland annat penslar)

“Oftast brukar jag packa ganska light, även smink, men ibland är det roligt att ta med några favoriter trots att jag kanske inte kommer använda det mer än en gång (om ens). Nu när vi åker på en långhelg till Madrid har jag packat ner lite mer än vanligt, jag ska ju ändå till en storstad! Bra penslar är ett måste, utöver det försöker jag alltid begränsa ögonskuggor till en eller max två paletter. Mascara, något läppglans och rouge – and I’m set! Utöver sminket har jag med mig miniförpackningar av schampo och balsam, en resehårtork och en plattång, och en flaska torrschampo för instant touch-ups.”

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Packa necessären först är helt normalt, tycker jag =) Jag väljer alltid smink först. och plockar sedan ihop outfits som matchar.

Mi sa...

Vad roligt att du också gör så :) Jag matchar dock sällan smink med kläder, men jag förstår hur du tänker!