lördag, april 25

Here comes the sun

Precis som Mi så händer det att jag bus:ar benen ibland. Men, som den readhead jag är så gäller det att vara försiktig, det är lätt att det ser onaturligt ut på min hy innan den fått naturlig färg av solen. Och på tal om solen, så ska jag tillbringa hela dagen utomhus idag, självklart insmord. I den svenska solen passar Bitotherms spf 4 mig perfekt för kroppen, och spf 8 för ansiktet. Är jag på sydligare breddgrader blir det 30 resp 15 (då blir det Decléor för ansiktet). Efteråt är det skönt att smörja in sig med after sun (heja Clarins, den är grymt nice). Solskydd + aftersun är alltså den taktiken jag kör för att uppnå fin sommarfärg.

(Utvalda delar av min solskyddsarsenal. Tyget i bakgrunden är en pareo, ett traditionellt Tahitiskt plagg som kan bäras på en mängd olika vis, som jag fick av en kvinna under min vistelse i Franska Polynesien)

1 kommentar:

Mi sa...

Jag vill testa Biotherms solvård! Funderar redan på att köpa en ny tub på flyget next week, kanske att det blir en från B! :D