lördag, april 18

Lilagrått

I går kväll var jag på stjärnkrog här i Göteborg, och ville därför jag hålla sminkningen low key och sofistikerad. Däremot vill jag inte ha det helt trist, så då blandade jag ihop en lätt sotning med en ljus lila skugga. På hela ögonlocket la jag om vartannat en grafitgrå och ljuslila ögonskugga, som jag tonade ihop med lite, lite svart i yttre globlinjen. Med pensel #219 suddade jag sedan ut lite svart kajal kring hela ögat, och mer avancerat än så blev det inte.

Produkterna som jag använt:
- Ögonskuggsprimern Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Grå skuggan Silver Ring, MAC
- Ljunglila Parfait Amour, MAC
- Svarta Velvet Lady, MAC
- Highlightern Dazzlelight från MAC
- Kajalpenna Long-lasting Eye Pencil, YSL
- Mascaran YSL Faux Cils
- Ögonbrynsskugga Brow Zings från Benefit
- Genomskinlig ögonbrynsfix från H&M

Inga kommentarer: