söndag, april 12

Vintern rasat ut...

Ärligt talat, jag är sjukt sugen på att slänga ut alla murriga, tjocka vinterkläder och börja glida runt i solglasögon och en sommar-top. Någon som känner igen sig? Tänkte väl det. Men hur är det i badrummet då? Även där är det dags att ömsa skinn. Undan med ansiktsoljor, extra vårdande (läs feta) krämer och mustig makeup som myllrar på min hyllor.

Fritt fram för sommargarderoben. Lätta krämer med mycket fukt, nude-läppstift, pincetten – varje litet hårstrå avslöjas i den skarpa vårsolen, en ny necessär för mitt make up-kit för vårfesten, med plats för en ring med nitar och ett svart diadem med små fjädrar på to look fabulous.

- Landver nitring, Marissa Collections
- Matthew Williamson necessär (jag räknar dagarna till hans H&M kollektion – prints fabulous till budgetpris. Yum yum!), Net-a-porter
- Tweezerman pincett, Sephora
- Fjäderdiadem Lukou, Lukou
- Fuktkräm Natuvive AquaMineral Moisturising Face Cream, köps på Apoteket

För den ljusa, tidiga vårmorgonen dagen efter vill jag ha grönt te för att ge ansiktet en vitaminkick, ett lugnande doftljus, en neutral ny mjuk matta att tassa runt på och en fjäderlätt, fräsch, vit cashmere-morgonrock som inte känns, syns eller på annat sätt stör mitt fragila strax-innan-caffe-latte-tillstånd.

- Earth Month doftljus med lavendel Aveda (och det är ett riktigt feel good-köp; vinsten går till Global Greengrant Fund, som arbetar för renare vatten på jorden)
- Cashmere morgonrock från the White Company eller lokaltillverkad i Shanghai
- Necessär och badrumsmatta från Dwell studio eller lokaltillverkad i Shanghai

Inga kommentarer: