lördag, april 25

Laura Mercier vs. MAC

När jag köpte mitt senaste rouge från MAC, Intenso, trodde jag att det skulle bli ett ovanligt tillskott till min rougesamling med sin terrakottarödrosa färg – men där hade jag fel! Eller, lite fel i alla fall. Det visade sig att mitt krämrouge Illuminating Stick i färgen Golden Rose Glow från Laura Mercier är en kusin till Intenso, fast lite mindre röd och mer bronsig.

Sticket från Laura Mercier har en skön konsistens, är lätt att applicera och sudda ut, och ger en fint solbränd rosa färg. Intenso från MAC är mer terrakottafärgat, och är som sagt sjukt pigmenterade. Även om dom inte är identiska tycker jag att färgerna är i samma nyansfamilj, och jag är glad att båda bor hos mig!

(Laura Mercier till vänster, och MAC till höger)

Inga kommentarer: