lördag, april 25

Natuvive Almond ansiktsvatten

Almond Calming Cleansing Tonic är ett milt och återfuktande ansiktsvatten som används efter vanlig tvätt för att avlägsna rester av smink och andra orenheter. Att jag aldrig använder ansiktsvatten hänger ihop med att jag sällan använder särkskilt mycket makeup, men det beror även på att jag de få gånger jag testat så har ansiktsvattnet mest verkat uttorkande och ställt till besvär. Förmodligen har jag använt ansiktsvatten för fel hudtyp. Eftersom jag tycker så himla bra om nattkrämen och rengöringskrämen från Essentials Almond-serien bestämde jag mig för att även ge ansiktsvattnet en chans.

Efter jag tvättat ansiktet använder jag en bomullsrondell med ansiktsvatten på, om jag slarvat med att tvätta bort eventuell mascara så fastnar resterna på bomullen, så på så vis känns hyn så klart ännu lite renare. Det som skiljer denna produkt från de liknande som jag testat är att den inte alls är uttorkande. Huden stramar inte och ansiktet känns om inte direkt mer återfuktat, så i alla fall absolut inte torrare. Hyn känns lite fräschare, och är redo för dag- eller nattkräm. Jag tror denna produkt passar den med torr och känslig hy och som har svårt att få bort alla rester av makeup med sin vanliga ansiktstvätt. Jag har inte riktigt det behovet, men jag gillar ändå känslan av ansiktsvattnet och kommer köra slut på flaskan.

2 kommentarer:

Agnes sa...

De flesta ansiktsvatten ska man inte använda på området runt ögonen, det brukar stå på flaskan. Vet inte om det gäller det här ansiktsvattnet också, men det kan ju vara bra att kolla upp så du inte skadar huden där som ju är rätt känslig.

El sa...

Agnes: jag kollade på flaskan, och det står inget om att den inte ska användas kring ögonen. Men du har helt rätt i att man bör kolla upp det lite nogrannare, eftersom huden där är så känslig. Tack för tipset! :)