lördag, april 11

Bruna toner

Om jag kände mig inspirerad när jag valde den turkosa sminkningen häromdagen var det motsatsen i morse. Trots solsken utanför blev det en neutral sminkning, med en brunbeige skugga på hela ögonlocket, en mörkare brun i globlinjen och lite bronsorange i inre ögonvrån.

Produkterna som jag använt:
- Ögonskuggsprimern Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Paint Pot från MAC, ljusa färgen Bare Study
- Beigebronsiga Woodwinked, MAC
- Mörkbruna skuggan Metallic Brown 850 från Shu Uemura
- Bronsfärgade Valet, MAC
- Highlightern Dazzlelight från MAC
- Mascaran YSL Faux Cils
- Ögonbrynsskugga Brow Zings från Benefit
- Genomskinlig ögonbrynsfix från H&M

4 kommentarer:

Heartcore sa...

Neutralt kan man verkligen inte få nog av :) Vad heter den vinrödsaktiga skuggan i paletten? Den ser verkligen grymt snygg ut, den mörkbruna under ser inte dum ut den heller.

Mi sa...

Den vinrödsglittriga heter Limo, och här kan du se en sminkning med den.

Den under Limo heter Embark, du kan se bild + namn här!

glamqueen sa...

precis så känner jag också just nu! och jag är om möjligt ännu mer neutral: macs femme-fi, din stila sun och mac tete-a-tint. en gradering i hudfärger, och krutet på rouget,hehe.

Mi sa...

Glamqueen: nu tror jag att du gav mig en idé till kvällens påskfest-sminkning :) Ljusa ögon och fokus på rouget!