söndag, april 19

Natuvårresultat

Kanske för att jag bor i en stökig storstadsmiljö, men som jag har nämnt förut dras jag till naturliga produkter som ett bi till en sockerbit. Tänk er själva hur frestande olivolja, sheasmör, rapsolja, mandelolja och havsmineraler kan kännas som omväxling till avgaser, tutande bilar och ett myller av hostande främlingar? Som ni vet har jag också snöat in på kinesernas filosofi kring naturliga vägar till skönhet.

Alltså kastade jag mig över Natuvive-produkterna när de anlände i Shanghai. Två veckor senare har jag detta att säga: Natuvive AquaMineral Moisturising Face Cream är nu grunden i min dagsrutin och tillsammans med lite sol på näsan känns det som att jag är på väg att vinna kampen mot mina orenheter i huden (okej, ni vet ju att jag menar finnar, men det är bara ett sådant sjukt fult ord). Kanske var mina tunga vinterkrämer helt enkelt för mycket? Var det en lättare fuktkräm vad den längtade efter och därför slog den bakut för att göra sig hörd? Inte kan väl krämen också vara anledningen till mitt lite gladare humör? Nä, det är nog ändå att gå lite långt. Men jag gillar effekten so far. Eftersom jag tidigare använt helt oparfymerade produkter håller jag förstås fortfarande på och vänjer mig vid att det doftar frisk havsdoft runt mig nu.

(Mitt vårkit: för solskydd blandar jag den med Dermalogicas Supersensitive Faceblock spf 30. Och mina älskade Karen Walker-glasögon har ni ju redan sett, men de är så fiiina att man kan titta på dem ofta, eller hur?)

En sak tycker jag ändå är lite synd; som med andra produkter går jag helt bort mig bland alla latinska/kliniska namn på ingredienser i innehållsförteckningen. Vore det inte härligt om man istället kunde se och bli lockad av alla naturliga godsaker för huden denna kräm faktiskt innehåller? Man känner ju t.ex. genast att ens hud kommer må bra när man ser den tydliga stämpeln “paraben free” (purr, purr, purr...) på förpackningen.

Nog om detta, dags att njuta av känslan av min nya slätare hy.

Inga kommentarer: